Harbi Gazete

Başkalarının sesi ile ünlü olan kimler?

Gülden Taşkın, “Benim sesimle ünlü olarak bugün konserden konsere koşan Türkiye’nin çok önemli isimleri var” dedi.
PEKİ KİMDİ BU ÜNLÜ İSİMLER?

Başkalarının sesi ile ünlü olan kimler?
Bu haber 23 Mart 2018 - 16:58 'de eklendi.

Gülden Taşkın: Sesimi kullanarak ünlü olanlar şimdi konserden konsere koşuyor

SES BENİM ÜN ONLARIN

 

Vokallikten solistliğe uzanan sanat hayatında 24 yılı geride bırakan Gülden Taşkın öyle iddialar ortaya attıki albüm çıkarmış birçok sanatçının başkalarına ait sesleri kullanarak ünlü olduklarını söyleyerek “Benim sesimle de ünlü olan Türkiye’nin bugün çok önemli isimleri var” dedi. Peki kimdi bu ünlü isimler?

16 YAŞINDA girdiği İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservaturı Temel Bilimler‘den mezun olduğunda sahne tecrübesi çoktan başlamıştı. Aslında müzik öğretmeni olacakmış. Ancak o öğrentmenlik yapmak yerine sahneyi tercih ederek vokallik ve solistlikle 24 yıla sığan sanat hayatında sesini kendinden önce ünlü yapmış biri. Gülden Taşkın‘ın sesiyle albüm çıkaranlar isimler şarkı yayımlandığı andan itibaren milyonlarca beğeni alınca kendi de şaşırmış buna.

Bugünün ünlü sanatçıları o yıllarda Taşkın’ın sesini kullanarak albüm çıkarmış. Hatta öyle ki o şarkılarla müzik kariyeri zirveye ulaşmış, bugün konserden konsere koşan o ünlü isimler kim? İşte kimsenin bilmediği gerçeklerle birlikte Gülden Taşkın’la son single çalışması ‘Hayır’ ve merak ettiklerimiz üzerine her anı kahkaha dolu keyifli bir röportaj gerçekleştirdik.

Bu röportajın yapılmasında gerekli organizasyon desteğini sağlayan sevgili dostum Habil Ceyhan‘a, tanıtım video çekim ve montajıyla katkı sunan GUFO AJANS yetkileri Sevgili Janberk KIZILKAYA, Anıl BULDU ve Mehmet KÖSE‘ye, ayrıca mekanıyla bize kapılarını açan Nişantaşı Rumeli sahibi Barış Kılıççeken‘e sonsuz teşekkür ediyorum.

Fotoğraf: Cüneyt GAZİOĞLU

 

 Müzik hayatında ne zaman başladı?

Çok küçüktüm ve Türk Sanat Müziği söylüyordum. ‘Mihrabım’ diyerek müziğe başladım diyebilirim. Lise yıllarımda belediye konservatuvarına gittim. İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Müziği Konservatuvarı’nı bitirdim. Aynı yıllarda vokal yapmaya başladım. Bülent Ersoy, Muazzez Abacı, Seda Sayan, Demet Akalın ve Gülşen başta olmak üzere Türkiye’nin en önemli, büyük isimleriyle çalıştım. Ve her birinden ayrı ayrı öğrendiklerim vardır. Arto‘yla da uzun yıllar çalıştım. Mesela Arto şarkı çıkarırdı ertesi gün biz onu sahnede okurduk. İnanılmaz bir repertuvarı vardır Arto‘nun. Sesiyle bu işi yürüten insanlardan biri olmamasına rağmen ondan çokşey öğrendim diyebilirim. Sahnede nasıl durmayı, hangi şarkıdan sonra yeni bir şarkıya nasıl giriş yapılacağını. Çok ilgilenirdi O’na bir kez daha teşekkür ediyorum.

 

 Neden öğretmenlik yapmadın?

Okula ilk girdiğimde akademisyen olmayı istiyordum. Ama sahne tozunu yutunca müzisyenlik ağır bastı. Okulun üçüncü yılında sahnede vokal yapmaya başladım. Tabi ki o küçük yaşlarda kazanılan para tatlı geliyor. Ve bir de bakıyorsun ki hayat seni o tarafa sürüklemiş. Çocuk yaştasın ve ciddi paralar kazanıyorsun vokalden. Bir memurun bir ayda kazandığı parayı bir haftada kazanınca sahne cazip geliyor. Öğretmenlik, eğitmenlik kutsal bir meslek keşke yapabilseydim.

Peki okuldan mezun oldun profesyonel sahne hayatı nasıl başladı?

Müzik dünyasının Olimpia’sı Maksim‘dir. Maksim Gazinosu Taksim’de tekrar açıldığında son dönemine yetişenlerden biriyim. Bülent Ersoy Hanım ve Muazzez Abacı Hanım’ın vokalliğini yaptım. Hayatımdaki en önemli ve değerli deneyimlerdi benim için. Sahnede saat takılmaz gibi Fahrettin Aslan‘ın bazı kuralları vardı. Mesela yazın sıcağında vokal yaparken ince çorapla çıkardık sahneye. O dönemlere yetiştiğim için kendimi çok şanslı hissediyorum.

 

 İstanbul müzik piyasasında istenen bir solistsin. Tepkiler nasıl single’la ilgili?

Single’la ilgili dönüşler çok güzel. Henüz çok yeni olmasına rağmen prodüktörlerim de gidişattan oldukça memnun. Dediğiniz gibi istenen bir solistim ama önemli olan Türkiye’nin beni dinlemesi. Vokal yapmak çok keyifli. Ama solistlikle devam etmeyi düşünüyorum.

 

 Şarkıyı ‘hit’ olur diye mi yoksa sevdiğin için mi seçtin?

Yıllardır tek başıma solist olarak sahne yapıyorum. Her şarkı sesimde güzel tınlıyor. O yüzden hit olan şarkıyı bilebilmek benim için çok zor. Ama elbetteki bir sanatçının seslendireceği şarkıyı sevmesi çok önemli. ‘Hayır’ şarkısını ilk dinlediğim gün vuruldum. Ve bu şarkı için bir yıl bekledim. Berksan’la konuştuğumuzda ‘Bakarız bu şarkı sesinde nasıl olur’ demişti. “Artık zamanı geldi” dediğimde şarkıyı okudum ve ‘tamam’ cevabını alınca hazırlıklara başladık.

 Önceki maxi single albümünde sanırım istediğin yankıyı bulamadın.

2015 yılında ‘Her gece’ adıyla ilk maxi single’ım yayımlandı. Söz ve müziği Caner Altınaş‘a ait ilk şarkı ‘Her Gece’nin klip yönetmenliğini ise Tamer Aydoğdu yapmıştı. O albümde söz ve müziği Emirkan‘a ait ‘İbret’ adıyla bir şarkı daha vardı. Yine Turaç‘ın aranje ettiği o şarkıya klip çekmediğim için çok üzgünüm. Güzel bir slow şarkıydı. Onun bilinememesi, kaybolmasına gerçekten üzülüyorum.

 

 Sanatçı yanlış şarkı mı seçiyor, yoksa zamanlama hatası mı yapıyor? Çünkü senin de aynı şey başına geldi.

Bugün herkesin bildiği ‘Kalakaldım’ şarkısı buna güzel bir örnek. Hatırlarsanız bu şarkıyı yıllar önce Zeynep Türkeş seslendirmişti. Şarkıya klip çekmemişti ve şarkı öylece kalakalmıştı.

 

 Klip çekmek yeterli mi bir şarkının hit olabilmesi için?

Değil tabi ki. Ama Serkan Kaya‘nın arabesk normdaki popüleritesi seslendirdiği her şarkıyı yeniymiş gibi dinleyiciyle buluşturuyor. ‘Kalakaldım’ benim de çok severek okuduğum şarkılardan biri. Sağlam, duygusu yüksek bir şarkı zaten. Yorumculuk açısından bakacaksak Zeynep Türkeş de çok iyi yorumlamıştı. Ancak şarkı Serkan Kaya‘nın sesinden tanındı, klipleştirildi, reklam ve tanıtımla birlikte daha da yaygınlaştı. Bunun gibi çok örnek var. Bu konuda kendimi bu defa şanslı hisediyorum çünkü Habil Ceyhan gibi bir isimle çalışıyorum. Birçok ünlü sanatçının pr işini başarıyla yürütüyor. Menajerim Banu Kartal da zaten bu camianın uzun yıllardır içinde bulunan bir isim. Sağlam yol arkadaşlarım var. Ama ne yazık ki bir dj tekelleşmesi söz konusu.

 

 Nasıl yani? Aranjörün Turaç Berkay da dj değil mi?

Müzik piyasasında popüler olan şarkılar birkaç dj’in tekelinden geçiyor. Yıllarca konservatuvar okuduk, Türkiye’nin divası da dahil olmak birçok ünlü seslere sahnede vokal yaptım fakat bakıyorum eğlence mekanlarında bazı dj’lerin çaldığı şarkılar haliyle daha çok popüler oluyor. Eleştirim yanlış anlaşılmasın lütfen her mekanda çok çalanlar ve hiç çalmayanlar var. Bahsettiğim bu.

Turaç Berkay birikimli bir müzik adamı. İşe yeni başlayan çok sayıda dj var. Geçmişi, birikimi olmadan kişisel ilişkileriyle ya da fenomen olmalarıyla mekanlarda şarkıların kaderinde rol oynuyorlar. Oysa ciddi birikime sahip, isim yapmış, yıllarını bu işe harcamış, hatta ve hatta eğitmenlik yapan çok değerli dj’ler var.

 

 Düzenli sahnelerin ve günlerin var. Bu bir sanatçı için güzel bir referans…

Birgün Bebek Catz‘e gitmiştim. Çıkıp sahnede bir şarkı söyledim. Patron yanıma gelip ‘Senin muhakkak burada çıkman lazım’ dedi. Ve o günden beri 4 yıldır düzenli olarak her pazar akşamı Catz‘de akustik arabesk ağırlıklı canlı performans yapıyorum. Çok keyifli, eğlenceli geçiyor ve mekan her zaman doluyor. Her Çarşamba gecesi de Nişantaşı Rumeli‘de sahne alıyorum. Ekibim ve ben sevdiğimiz şarkıları söylediğimiz için gelenlerin güzel enerjisiyle keyifli sahneler yaşıyoruz.

 

En büyük destek kardeşlerden

Taşkın, single’ın her aşamasıyla ilgilenen Berksan ve Turaç Berkay kardeşler için “Dostluğun en güzelini onlardan gördüm” dedi

 3 yıl aradan sonra heyecanlı mısın?

Yeni single’ın heyecanı tabi ki var. Çıkalı henüz 15 gün oldu. Bu arada ilk röportajım seninle. Berksan ve Turaç Berkay yakın arkadaşlarım. Şarkıyı ilk dinlediğimde hayır diyemedim ve aşık oldum şarkıya. Onlar da okuma şansı verdiler. Turaç aynı zamanda prodüktörlüğümü yaptı. Berksan‘ın kendi bestesi. Esasen 3 yıllık bir beste. “Hakkını verecek birine okutmak istiyorum” demişti. Beni düşünmüş ben de elbette ki çok mutlu oldum. TBM Müzik‘ten çıktı. Turaç Berkay Müzik ve DMC ortak yapımı. Şarkıyı vermekle kalmayıp aynı zamanda prodüktörlüğünü de yaptıkları için çok şanslıyım. Klibimizi sevgili yönetmenim Erkan Nas, kapak fotoğraflarımı da Cüneyt Gazioğlu çekti. Fotoğraf ve video çekimleriyle de ilgilendiler beni tüm bu aşamalarda yalnız bırakmadıkları için her birine ayrı ayrı teşekkür ediyorum.

 

 Dostluğun verdiği bir ayrıcalık var o halde.

Evet, hatta klibin montajı bittikten sonra birkaç değişiklik istediler. Başından sonuna kadar yanımda olarak çok destek oldular. Dostluğun verdiği samimiyetle her aşamayla yakından ilgilendiler. Şunu söylemeliyim ki TBM zaten tüm çalışmalarında her sanatçısı için bu hassasiyeti gösteriyor.

 

 Şarkının hikayesinde reddediş var ama duygusal sözleri.

Adı ‘Hayır’ ama evet aşk ve ayrılık üzerine yazılmış Sevgili Berksan‘ın güzel şarkılarından biri.

 

Güzel fizikleriyle benim sesimi birleştirip sahneye çıktılar

Taşkın, “Sesimin ünlü olduğunu ve milyonlarca tıklandığını görünce şaşırdım. Çok fazla solistin sesi oldum. Bugün hala başkasının sesini kullanan çok sanatçı var” iddiasında bulundu

 Senin sesini kullanarak albüm, single çıkaran ünlü isimler olduğu iddiası var? Doğru mu?

Doğru. Sesimin milyonlarca tıklandığını gördüm. Madem ki sesim bu kadar güzel ve milyonlar da bunu çok seviyor, sanatçılar benim sesimle ün yapıyor neden ben de kendime bir single çıkarmayayım diye düşündüm. Ama bu isimlerin kimler olduğunu sormayın.

 

 Ciddi bir iddia. Birçok ünlü pop sanatçının adı geçiyor kim bunlar?

Çok fazla solistin sesi oldum. Ama bunu kesinlikle paylaşamam. Birçok sanatçıya stüdyoda vokal yapmaya gittiğimde şarkının tamamını bana okuttular. Zamanında kendi aramızda yapılan anlaşmalardı. Gereği de yapıldı. Kendi camiamızda zaten bilen bilir. Ama bunu bugün deşifre etmek etik bir davranış olmaz. Bu konuda daha fazla konuşmam da doğru olmaz.

 

 Bir sanatçının milyonlarca hayrana, müziksevere bir başkasına ait bir sesi kendi sesiymiş gibi sunması ne kadar etik olabilir ki?

Sektörde çok fazla bunu yapan var. Benim gibi çalışan çok backvocal de var. Tüm o sanatçıları, işleriyle ilgili hırslarını, başarılarını takdir ediyorum. Bugün konserden konsere koşuyorlar. Fizikleri ön planda olan sanatçılardı bunlar. Sahnede göz dolduran ancak sesleri, yorumculuğu yeterli olmayan bugünün birçok ünlü ismi müzik kariyerlerinin başlangıcında böyle yöntemlere başvurdu, kimisi hala da devam ediyor.

 

 Peki bahsettiğin bu ünlüler seslerini zamanla mı eğittiler? Ses zamanla eğitilebilir mi? Bu kişiler için de böyle mi oldu?

Elbettekki ses eğitilebilir ama kulak eğitilemeyeceği için ne kadar sesi düzeltseler de kulak yanlış ton algıladığı sürece kötü şarkı söyleyecektir. Kulağı olanlar başarılı diğerleri ise playbak yaparak konser veriyor bugün.

 

 Eğlence sektörünün önemli bölümünü kulüpler oluşturuyor. Sahne yapanların çoğu da buralarda playback yapıyor.

Demet Akalın güzel bir örnek. En başından beri güzel söylüyordu. Üstelik müzisyen olmadığı halde şarkıcılıkta da ne kadar başarılı olduğunu bugün Türkiye çok iyi biliyor.

 

 Yaşadığın olumsuzluklar sahne motivasyonunu etkiliyor mu?

Annemin uzun süreli rahatsızlığı, hastane süreçlerimiz oldu. Herkesin hayatında olduğu gibi benim de zor ve üzüntülü günlerim oldu. Ama işimiz sahne dolayısıyla oraya çıktığımızda, insanlar karşımızda ve içimiz kan ağlasa da, acımız büyük olsada profesyonel bir sanatçı olarak sahnemi hakkıyla verdim her zaman. İşimi hiçbir koşulda aksatmadım. Disiplin, bir sanatçı için çok önemlidir. Çok şükür herşey yolunda. Annem iyi, ablam zaten en büyük destekçim ve kalbi güzel dostluklarım var. Bundan daha güzel ne olabilir ki şu hayatta?

 

 Beste yapabiliyor musun?

Yok hiç öyle bir yeteneğim olmadı. Kulağım çok iyidir, hangi eserlerin hangi bölümleri aynı, neresi çalıntı anlarım hemen. Yazıyorum bol bol ama beste konusunda becerim yok ne yazık ki. Bence bestecilik, bu anlamdaki üretkenlik Allah’ın o kişilere verdiği özel bir şans.

 

 Enstrüman çalışıyor musun?

Kudüm çalıyorum.

 

 En sevdiğin sanatçılar kim?

Müslüm Gürses, Bülent Ersoy başta olmak üzere müziği gönülden yapan tüm sesleri seviyorum. Erkek vokallerden Berksan, Berkay, İrfan Özata‘yı çok beğeniyorum.

 

 Müzikte en çok hangi tarzı seviyorsun?

Önceki albümüm fantazi kategorisindeydi, bu yeni single ise pop. Evrensel olan herşeyi dinlerim. Ama sahnede sevdiğim şarkıları söylüyorum.

 

 Sahneye nasıl hazırlanıyorsun?

Benim için artık rutinleşti.

 

 Sıradanlaştı mı yani?

Hayır sıradanlaşmadı hala heyecan var. Her sanatçı gibi ben de gece nasıl olacak, içeri dolacak mı kaygılarını her defasında yaşıyorum. Yılların getirdiği bir deneyim var. O nedenle sahne çin özel bir hazırlığım yok.

 

 Bu kadar mı çok güveniyorsun kendine?

Aynı mekanda düzenli sahne aldığım için güveniyorum tabi ki. Normalleşiyor diyelim. Alıştığın, bildiğin birşey. Sahnede rahatım. Doğal davaranıyorum. Sahneme gelenler artık biliyor yabancılık yok.

 

 Ben de birkaç kez dinlemeye gelmiştim sahne enerjin oldukça yüksek.

Sahneme gelerek tanışıp dost olan çok insan biliyorum. Dost meclisi gibi, karşılıklı bir enerji var. Mutlu oluyorum bunu gördükçe. İnsanların gözlerinin içine bakarak şarkı okumak güzel.

 

 Güne nasıl başlıyorsun? Nasıl geçiyor günün?

Klasik bir alışkanlık belki ama kahve içmeden güne başlayamıyorum. Müzik zaten hayatımın tümünü kaplıyor. Yeni neler var, ne tür şarkılar çıkmış onlara bakıyorum, dinliyorum. Sosyal medyayla iç içeyim diyebilirim. Vakit buldukça herkes gibi evimde zaman geçirmeyi seviyorum. Sonra koşa koşa hazırlanıp stüdyoya gidiyorum. Kayıt sonrası varsa o gün sahneye yoksa da yine müzisyen dostlarımla ortaklaştırdığımız programlara eşlik ediyorum.

 

 Evde şarkı söylüyor musun?

Her gün sahne olsa itiraz etmeden sahne yapardım. Şarkı söylemeyi çok seviyorum evde de söylüyorum.

 

 En büyük hayalin nedir?

Dünyada bir Adele gerçeği var. Adele kilolu kadınların çok iyi şarkı söyleyebileceğini ispatlamış bir dünya starı. Görüntüsüyle değil sesiyle öne çıkmış bir sanatçı. Ben de öyle yapmak istiyorum. Çünkü Türkiye’de görsellik çok önemli. Sesi olmayan birçok sanatçı görüntüsüyle öne çıktı. Benim sesimle görüntüsünü birleştiren ünlü sanatçılar da buna dahil. Fizikleriyle, giydikleriyle öne çıktılar. Adele gibi olmak benim en büyük hayalim. Müziğin dışında ise her kadın gibi evlenmek ve çocuk sahibi olmayı çok istiyorum.

 

 Elinde bugün istediğin imkanlar olsaydı hangi hayalini gerçekleştirmek isterdin?

Bana bu işe başladığımda hiç kimse destek olmadı ta ki Berksan‘la tanışana dek. O nedenle olanağım olsaydı genç yeteneklere yatırım yapardım. Desteklediğim, sesini, sahne duruşunu, enerjisini beğendiklerim var. Onlara sahne almalarında yardımcı oluyorum. Param olsaydı hepsini bu işlere yatırırdım. Benden sonraki jenerasyona yardımcı olmak istiyorum. Bana ‘manevi annem’ diyen Karadeniz müziğinde başarılı Seren Uzun, pop dalında Batuhan Şaraplı‘ya proje yapmak, albümlerini çıkarmaları konusunda destek olmak isterim.

 

 En sevdiğin renk?

Mor.

 

 Uğurlu günün?

Salı. Pazarları eskiden sevmezdim ama bugün pazar günlerini de çok seviyorum.

 

 Batıl inançların var mı?

inançlı biriyim. Annemle tartıştığımda ya da O’nu kırdığımda hiçbir işimin yolunda gitmeyeceğine inanıyorum.

 

Etiketler :
HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
POPÜLER FOTO GALERİLER
SON DAKİKA HABERLERİ
İLGİLİ HABERLER