Öğrenciler dersleri robotik çalışmalarla öğreniyor « Harbi Gazete

SON DAKİKA

Öğrenciler dersleri robotik çalışmalarla öğreniyor

Sakarya’da sınıf öğretmeni Serkan Aydoğdu, AB destekli projeleriyle robotik çalışmalarla anlattığı derslerle öğrencilerinin gelişimine katkı sağlıyor.

Bu haber 28 Kasım 2017 - 12:29 'de eklendi ve

Sakarya’da sınıf öğretmenliği yapan Serkan Aydoğdu, kurduğu robotik kulübüyle, açtığı kurslarla öğrencilerini 21. yüzyılın teknolojisini ve bilimini robotlarla anlatarak çocukların gelişimine katkıda bulunuyor.

Pamukova ilçesi Fatmahanım İlkokulu’nda sınıf öğretmenliği yapan Aydoğdu, Erasmus programına kabul edilen, Avrupa Birliği (AB) Bakanlığı AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığınca yürütülen Gençlik Programı kapsamında ve Avrupa Komisyonu’ndan sağlanan hibeyle gerçekleştirilen “Mindstorm to Brainstorm Projesi”ni hayata geçirdi.

Kurduğu robotik kulübüyle ürettiği AB destekli projeleriyle farkındalık oluşturan Aydoğdu, öğrencilerine bir konuyu robotlar üzerinden ve disiplinlerarası yaklaşımla öğretiyor.

Aydoğdu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 12 yıldır öğretmen olduğunu, 2015 yılında geldiği Fatmahanım İlkokulu’nda robotik ve astoronomi üzerine projeler ürettiğini söyledi.

Öğrencileriyle sistem tabanlı öğrenme üzerine çalışmalar yürüttüklerini ve etkinlikleri projeye çevirdiklerini aktaran Aydoğdu, “İki projemiz var. Birisi AB tarafından desteklenen ‘Mindstorm to Brainstorm Projesi’, bu bir ERASMUS projesi. Diğeri ise AstroSTEAM adında eTwinning projeleri. Bu projelerdeki amacımız sistem öğretimi. İlk projemizde Avrupa’daki diğer ortaklarımızın çalışmalarıyla uyumumuz çok iyiydi. Bunu bilgilerin aktarımını karşılıklı aktarmak için karar vermiştik. Bunun üzerine bu projeyi gerçekleştirdik. Robotik geleceğin teknolojilerinden birisi olduğu için robotik üzerinden yola çıktık ve bu temayı belirledik. Diğeri ise astronomi. Astronomi de bütün bilimlerin temelini oluşturması, daha rahat ve kolay gözlem yapabileceğimiz için bunun temelinden başlattık.” dedi.

“Mindstorm to Brainstorm Projesi”nde ortaklarla iyi uyuşmalarından dolayı AB projesine çevirdiklerini belirten Aydoğdu, projenin konusunun robotlarla sistem öğretimi olduğunu kaydetti.

Aydoğdu, üç yıl sürecek 22 bin 780 avro hibeli Mindstorm to Brainstorm Projesi’nin amacının, öğrencilerin fen, teknoloji, mühendislik, matematik (STEM) becerilerini robotlar aracılığıyla geliştirmek olduğunu ifade ederek, projenin öğrencilerin düşüncelerini araştırmasına, planlamasına, test etmesine ve uygulamasına olanak sağladığını söyledi.

Öğrenciler konuları robotlarla öğreniyor

Geleceğin teknolojisinin robotik olması ve astronomi üzerine yapılan yeniliklerin bu projelerin temelini oluşturduğunu aktaran Aydoğdu, “Projede 5 ortağımız var. Türkiye, İngiltere, İtalya, Portekiz, Macaristan ve Romanya’dan oluşuyor. Bu yıl projemizin ikinci yılı. Düzenli olarak yurt dışına çıkıyoruz ve yurt dışındaki ortaklarımızın öğrenme faaliyetlerini inceliyoruz. Oralarda edindiğimiz bilgileri kendi sınıflarımıza aktarıyoruz. 21. yüzyıl becerilerini kendi öğrencilerimize aktarmak için bu projeyi yapıyoruz. Belirlediğimiz temalar üzerinden öğrencilerimize konularını aktarıyoruz. Özellikle müfredatla entegrasyon söz konusu. Öğrencilerimize yeni öğrendikleri bir konuyu robotlar üzerinden ve disiplinlerarası yaklaşımla öğretiyoruz.” diye konuştu.

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.